História SsangYong siaha do polovice 20. storočia, konkrétne do roku 1954, keď v Južnej Kórei vznikla spoločnosť Ha Dong-Hwan Motor Workshop. Pôvodne sa orientovala na výrobu vojenských džípov a vozidiel, ktoré slúžili americkej armáde. V 60. rokoch sa firma zlúčila s Dongbang Motor Co. A vznikla Hadonghwan Motor Company.
V 70. rokoch prešla transformáciou a prijala názov Dong-A Motor. Zásadný zlom nastal v roku 1986, keď ju prevzala skupina SsangYong Business Group.
Od tej chvíle nesie značka názov SsangYong Motor Company. Význam jej mena je „dva draky“, čo odráža silu a ambície firmy, ktorá sa chcela stať významným hráčom nielen na domácom, ale aj na medzinárodnom automobilovom trhu.
V deväťdesiatych rokoch potom táto značka nadviazala spoluprácu s Daimler-Benz, čo zvýšilo kvalitu jej modelov. Finančné problémy však následne viedli k častej zmene vlastníkov, istú dobu značku vlastnilo Daewoo Motors, neskôr ju v roku 2004 prevzala čínska SAIC. Ani tá však automobilku nezachránila pred krízou.
Stabilitu priniesla v roku 2011 indická skupina Mahindra & Mahindra. O 11 rokov neskôr, v roku 2022, SsangYong prešla pod juhokórejskú skupinu KG Group, o rok neskôr sa premenovala na KG Mobility a tým sa odštartovala aj jej nová éra.
Automobilka prišla počas svojej zhruba 40 ročnej histórie s viacerými zaujímavými modelmi, no pochopiteľne, iba málo z nich sa ukázalo aj na našom trhu.
Jedným z nezvyčajných kúskov bol športový roadster Kallista, ktorý vznikol na úvod 80 a zaujal tým, že išlo o štýlový a ručne vyrábaný automobil, ktorý sa vymykal klasickej ponuke vtedajšej doby a trhu. Model bola inšpirovaná britským dizajnom a hoci jej produkcia nebola rozsiahla, medzi fanúšikmi sa stala zberateľským kúskom.
Klasickým autom už bolo Korando, ktoré debutovalo v roku 1983 a zapísalo sa do histórie ako jedno z najstarších kórejských SUV. Jeho hranatý dizajn bol typický pre terénne autá tej doby, druhá generácia z 90. rokov však už mala modernejší vzhľad.
Ďalším kľúčovým modelom značky bolo SUV Musso, predstavené v 90. rokoch. Auto ponúkalo priestrannosť, pohodlie a terénne schopnosti, čo z neho spravilo univerzálnu voľbu pre rodiny aj na výlety. Zaujímavosťou je, že pre tento model dodávala motory spoločnosť Daimler-Benz, čo sa výrazne odrazilo na vnímaní kvality.
Na prelome tisícročí prišiel do ponuky SsangYong model Rexton, ktorý sa už objavil aj u nás. Išlo o luxusné SUV, ktorého robustná konštrukcia a moderné technológie oslovili tých, ktorí hľadali štýlové vozidlo do mesta aj do terénu s lepšou výbavou.
Dnešná ponuka SsangYongu je pestrá a má čo ponúknuť každému, či už hľadáte niečo do mesta, na pravidelné cesty do práce alebo pokojne aj do terénu.
Najmenším modelom je Tivoli, kompaktné SUV ako stvorené pre mesto. Je štýlové, moderné a ponúka možnosť výberu medzi manuálnou aj automatickou prevodovkou. Ak máte radi viac istoty na ceste, dá sa zvoliť aj model s pohonom všetkých kolies.
Ak hľadáte niečo o čosi väčšie, skúste Korando. Toto SUV sa už dlhé roky teší obľube a jeho najnovšia verzia prináša ešte viac elegancie a praktickosti. Máte na výber medzi pohonom predných alebo všetkých kolies a auto môže disponovať výkonom až 120 kW. Interiér je pohodlný, priestranný a plný množstva technických vymožeností.
Pre tých, ktorí chcú niečo nápadité, je tu Torres, ktorý je doslova magnetom na ceste. Spája robustný dizajn s modernými prvkami a pod kapotou mu pracuje 1,5-litrový turbo motor s výkonom 170 koní. Samozrejmosťou je veľký displej infotainmentu.
Najväčším modelom značky je aktuálne pick-up Musso Grand, ktorý zvládne prácu aj rodinný výlet. S 2,2-litrovým dieselovým motorom a s možnosťou pohonu všetkých kolies si poradí aj s náročnejším terénom. Jeho korba je taká veľká, že si na ňu naložíte skoro čokoľvek, na druhú stranu, vnútri nájdete moderný a najmä pohodlný interiér.
Je teda rozhodnutie sa pre značku SsangYong správna a dobrá voľba? Určite áno, no tak, ako pri každej značke, aj tu sa nájdu veci, na ktoré si budete musieť zvyknúť. Odlišností oproti tradičným európskym autám je viac a nie všetky sú pozitívne.
SsangYong sa v posledných rokoch veľmi zlepšil, najmä čo sa týka dizajnu a kvality. Modely ako Tivoli či Torres prinášajú moderný štýl, množstvo technológií a dobrú výbavu už v základnej verzii. A za to všetko zaplatíte podstatne menej, ako pri niektorých iných značkách. Platí to najmä vtedy, ak vás lákajú automobily v kategórii SUV.
Pohon všetkých kolies, ktorý nájdete vo viacerých modeloch, nie je len na ozdobu. Zvládne seriózne podmienky, či už je to sneh, blato alebo výlety mimo cesty. Plusom je kórejská spoľahlivosť a záruka pre niektoré modely až na obdobie 7 rokov.
Napriek všetkým pozitívam SsangYong stále zápasí s istou stigmou, že je to „menšia značka“ alebo „nie prémiová“, čo môže náročnejšiemu vodičovi vadiť.
Niektoré modely môžu pôsobiť trochu zvláštne pre tých, ktorí sú zvyknutí na tradičný európsky dizajn. Mínusom môže byť aj horšia dostupnosť, predajcovia a servisy SsangYong nie sú tak rozšírené, najmä ak ide o menšie mestá. Pokiaľ však odoláte viacerým typickým predsudkom, auto tejto automobilky vám určite spraví radosť.
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024